No play
Feminist Training Camp, Publication
21 May – 26 June 2016 // Opening: 20 May 2016
No play proposes a structure, a temporal, spatial and social architecture that turns the exhibition space of nGbK into a resource, a site of activity and exchange in the shape of a Feminist Training Camp.
The Training Camp stems from a queer understanding of feminism with a strong emphasis on grassroots models of collective organization, knowledges based in lived experience and the handling of daily oppressions. A space for disagreement and negotiation that can create a situated public considered political. For this, an intersectional understanding of how categories such as gender, race, class, ability, and sexual orientation are intertwined in oppressive power structures is necessary.
nGbK project group: Freja Bäckman, Enna Gerin, Merja Hannikainen, Annika Högner, Vappu Jalonen, Clara López Menéndez
In 2013 at nGbK the group (with Bogg Johanna Karlsson) investigated the pronoun ‘we’ with the project WIR SPIELEN (WE PLAY). Their practise is informed by the idea that the structure of HOW we come together strongly influences WHAT we can do together.
No play
No play bietet eine Struktur an, eine zeitliche, räumliche und soziale Architektur, die im Ausstellungsraum der nGbK Ressourcen bereitstellt. Er wird zum Ort des Handelns und Austauschs. Er wird zu einem Feministischen Trainingscamp.
Das Trainingscamp baut auf ein queeres Verständnis von Feminismus mit einem besonderem Schwerpunkt auf kollektiver Basisorganisiation. Wo Wissen aus gelebter Erfahrung hervorgeht und es Raum gibt für Uneinigkeit und Verhandlungen, kann eine als politisch verstandene lokale Öffentlichkeit entstehen. Hierzu ist es notwendig, die Wechselwirkungen von Kategorien wie Geschlecht, race, Klasse, Behinderung und Sexualität in gewaltvollen Machtstrukturen intersektional zu verstehen.
nGbK-Projektgruppe: Freja Bäckman, Enna Gerin, Merja Hannikainen, Annika Högner, Vappu Jalonen, Clara López Menéndez
2013 untersuchte die Projektgruppe (mit Bogg Johanna Karlsson) im Projekt WIR SPIELEN (WE PLAY) das Pronomen ‘wir’. Ihre Praxis nimmt zum Ausgangspunkt, dass die Art WIE wir uns begegnen, stark beeinflusst, WAS wir zusammen tun können.